Thursday, January 3, 2013

hari pertama dan berat badan.

assalamualaikum?
hehe
perubahan, azam hidup baru aku.
satu perubahan boleh membawa seribu makna bukan? jadi aku pilih perubahan untuk menjadi lebih baik.
setiap tahun pun azam yang sama cuma feeling nya agak berlainan lah tahun ini.
hahahaha
buat pertama kali rasa seronok menepuh hidup sebagai seorang dewasa. mana taknya, semalam hari pertama sekolah kan? aku pun macam orang yang kene masuk sekolah balik. heh heh :3
cuma temankan mama. nothing cool. but that little thingy feeling bila masuk sekolah rendah balik.
how i really miss my time before adolesence. hahaha. semuanya hanya dari hati bersih seorang budak yang hanya tahu berseronok. dan bila pergi tolong daftarkan adik merangkap baby tua, oh? aku dah masuk alam penjagaan kah?
too bad, im not into this new world
haahahaha. im guessing its hard?
so-what-so-ever
its cool tough, pergi sekolah balik semula. nak tegur ustazah kat situh tapi takpalah. dah bertahun aku tak jejak sana, kang apa pulak dia kata dan aku pun dah lupa nama dia. hahaha
jahatnya, kan? ergh! nama adik adik aku pun kadang boleh tersasul sahkan cikgu bahkan rakan rakan? hahahaha
jadi kerja semalam adalah, hantar ambil daftar. itu jeh,
then, hantar buku buku taknak dekat rakan kesayangan ku yang memang payah nak angkat call. dahlah hujan woi, dengan muka dia yang mamai baru bangun tidur. 
lagi cantik dia boleh perli aku dengan
asal pipi kau makin naik eh?
eh kurang ajar kau! cakap jehla terus terang aku gemuk. ergh!
dan rasanya memang lepas SPM memang memang nak buat senaman itu ini semua. tapi mengenangkan cuaca yang tak menentu. *pemalas*
takpalah. one fine day aku buat tapi setelah disedarkan oleh aqish. aku harus kurus! bukan lah aku nak kurus mana sebab badan aku dh memang nampak kecik pun. pendek kan =..=
dulu berat aku. aku ingat lagi! dulu lah berat aku 45 jeh. tapi dia pergi naiknya sampai 50
bangang betul lah. memang mintak kaki jeh. jadi aku dah dapat cara alternatif tanpa perlu keluar rumah dan nak kene dress code ala ala jogging kan? alaa, kalau pakai baju tidur pun boleh pakai batik pun takpa.
dan disebabkan aku parah KPOP yang sangat suka menari nih. download jeh mana mana video diaorg then pagi pagi boleh exersice. on dekat tv. max volume. start freshing and everything lah. nak menari pun mesti ada senaman ringan kang tergeliat urat sendi aku yang sememangnya dah tersimpul 3 tahun yang lepas.
jadi aku pun dah tetapkan role model untuk dapat berat badan ideal nih. 
heh heh :3
disebabkan aku nak badan langsing mcm Hyuna biarpun dia kata kerja dia nak makan macam aku tapi badan tetap umph!
aku memang nak hapuskan lemak protein nih -..-
azam baru saya lagi :D
so jadual nak menari pun dah siap. semua dah ready. cuma diri jeh aja belum rasa nak ready mana
hahaha
takpa! aku pasi boleh! yakin aku boleh buat!!!!
so kalau aku buat sehari dua kali kelas dalam  menari nih. dalam masa sebulan aku dapat kurangkan dalam 2-3 kg
eh okaylah kan.
so dapat penasihat dr bro aku nih. dia kata elak makan malam. nak makan malam 6.30
yang seterusnya banyak minum air masak.
 and dia kata kalau dah malas sangat nak menari just naik turun naik tangga dengan sebanyak yang boleh.
dia kata biar cukup set, contohnya buat dalam 80 set turun dan naik
aku dengar jeh? apa kau cakap?? 80?? aku nak naik 10 set pun belum tentu dapat doo =..=
takpaa demi berat badan yang ideal nih dan tolong kembalikan aku yang keding dulu dengan perut kempis dengan size jeans aku 25. ohh pleaseee, kembalikan semua itu. 
nak macam gini lah. perut kempis ;D tapi aku cuma cakap aku nak badan macam dia bukan nak jual badan macam dia. nak dapatkan ideal berat yang sesuai dengan ketinggian. itu sahaja.

No comments:

Post a Comment