Friday, January 25, 2013

Adam&Hawa ep 1-10

       Salam, as for the entries. Hmm, just a quick snap for Adam&Hawa and aku tahu yang aku lembap plus tertinggal kereta api sebab baru nak tengok Adam&Hawa. Hey! my mom wont let me buy this Mustika package. muahahaha. Maybe she wont do anything and just sit infront of the tv, critism for the hero or heroin and she will end up by her stories. muahahaha. i know her well, babe aku duduk sebelah menyebelah siap kaw-kaw kutuk lagi. muahahahaha. papa cakap kalau dua-beranak nih ada, kerja nak mengutuk. muahahaha. Okay! i should stop now.

       Lets start with episode 1-4, hmm tiada apa yang berlaku sebenarnya cuma Adam atau lebih dikenali sebagai Am bekerja sebagai juruterbang MAS dan Ain sebagai guru tadika di tadika empunya kakak Am. Pada mulanya, diaorang bertemu apabila Ain memulakan hari pertama sebagai seorang guru di sebuah tadika. Am yang playboy, mula jatuh hati dengan sikap Ain yang jenis jual mahal. Maka, dia rasa tercabar dengan layanan tak seberapa Ain. Then, the stories begin with an epic situation, dimana Am mula merindui Ain dan membelikan seekor? sebuah? dah lama tinggalkan sekolah harap maaf. teddy bear. Am hadiahkan Ain teddy bear, dan itu adalah pertama kali Am membelikan hadiah buat perempuan. Playboy kan? Then, Am cuba pelbagai taktik dengan bagi bunga, poets untuk Ain tetapi Ain buat donno oo jeh, sebab semuanya macam pesan dekat dia suruh hati-hati dengan Am yang playboy nih. Kak Long, Dee, Cikgu zawiyah semuanya gilakan Am tapi Am gilakan Ain.

       Conclusion for episode 1-4, hmmm exciting! and the way Aaron Aziz berlakon kinda naturally playboy. weh muka handsome kan? hehe, i need to make a conffesion sikit. Aku berangan sikit, yelah dah nama watak heroin nya Ain, nama aku pulak Ain. muahahahahha. Rasa perasan sekejap dibayangi oleh Aaron Aziz. muahahaha. Dan sikap Ain dalam kes nih ada sikit macam aku, jenis suka cakap sorang-sorang but luckily i hate bears and flowers. playboy memang itu jehla permainan dia. Boring~

        Episode 5-10, okay, masuk episode nih mood sama macam dekat atas, perkara sama Am buat nak ngorat Ain. So macam-macam taktik lah yang Am tackle. Okay, apa yang aku paling suka part nih bila Ain gaduh dengan Dee
      "Hey You!" Dee jerit

       "Ya saya?" Ain.

      "Kau pergi mana semalam? Mana Am? Eh kau nih mesti malam-malam jual badan!" Dee
      
      " Oh! Cik nih nak cari Am, memang-memang saya keluar dengan Am semalam!" Ain sengaja.
     
      "Am tak layak dengan kau, perempuan jahat!" jerit Dee
     
      " Oh cakap aku jahat pulak? Memang aku jahat! Kalau aku jahat aku jahat sungguh-sungguh
        taw!" Ain balas dengan geram.
   
      "Okay! kita tengok siapa paling jahat!" Dee start kereta and shoot away. Blah blah..
 Hmm, bestkan? muahahaha. aku dekat luar just jerit! go for it Ain! Ain! Ain!
Time nih part paling tak gembira bila, Kak Ruby mintak tolong hantarkan barang dekat rumah Kak Zah, kakak Am. Ain dengan baik hati pergilah hantar dengan tak syak apa-apa. tapi! ini semua plan gila si Dee bodoh tuh. muahahaha. Ain masuk rumah Kak Zah ikut pintu belakang, and time tuh pulak pintu dapur memang tak kunci and bibik hilang entah ke mana.

          So, Ain just letak barang tuh atas meja dan bagi salam berkali-kali tapi takda jawapan. She head up to the living room and found Am yang clearly HOT gila time tuh. muahahaha. Am pelik macam mana Ain boleh masuk rumah, Ain baru nak cerita, ada orang ketuk pintu rumah and diaorang dari pihak jabatan agama. Yup! Am dengan Ain kene tangkap khalwat! Time nih memang sedih, kesian dengan Ain. mencurah-curah air mata aku yelah dah aku bayang aku tuh Ain Hawani kan kan. Dia minta tolong dengan semua orang tapi takda sorang pun nak back up dia even Am pun diam jeh! Ish Am! Kasi penampaq kang! Ain menangis merayu dengan semua orang cerita kan apa yang sebenar-benarnya yang terjadi. Ain rebah time PakLang dia kata nak kahwinkan Ain malam tuh jugak, masa tuh Ain dah macam orang hilang akal tak boleh nak cakap apa. Kesian Ain, muda dah kene kahwin.

        So, that's it. aku tengok sampai situh jeh. aku akan ulas balik bila aku dah habiskan 10 episod sekaligus. For those yang tak minat cerita macam ni, i think you should give a try. Hey! its not that bad lah! Nak tahu! even budak nakal kat sekolah aku yang memang dasar kaki ponteng tapi otak geliga pun suka tengok Adam&Hawa nih. Dulu, aku boleh gelakkan dia kata itu ini tapi itulah cool juga drama melayu yang diadaptasikan dari novel. Ohya ! sebelum terlupaa, rasanya aku ada novel dia but suddenly it went missing. Kepada sesiapa yang meminjam please return it. I need to review the novel again sebab dah lupa jalan ceritanya macam mana. And yah its hard to believe aku yang Kpoppers nih layan drama melayu, i think this is the time aku layan. Even papa pun layan Setia Hujung Nyawa. Pelik dah tuh kalau dia melayan, sebab kerjanya jadi pengkritik tak berbayor. muahahahahaha. Rasanya, drama melayu dah makin menarik :)


 
novel atas, poster dekat bawah :)
enjoy :)
and yang bawah ini OST untuk Adam&Hawa
Muara Hati- Dato' Siti Nurhaliza ft Hafiz
its a great songs and i really love it.
 
Wassalam.


No comments:

Post a Comment