Saturday, January 19, 2013

from L to P

Salam,
kihkihkih. kihkihkih.
hmm, macam mana nak start yah? okay, semalam ada JPJ test and woaaa! sangat sangat sangat menakutkan..
but i've got my P
yeayy for mee :D
gah! agak susah nak menghadapi pihak JPJ tuh..
sepatutnya aku kene sampai tepat pukul 9.00 am but ada kemalangan dekat highway semalam so terlambat sikit. sikit jeh tak banyak
and we arrived dalam 9.35 am gituhh
just daftar nama and all the stuff, and giliran aku time tuh 12... sepatutnya 11..
dalam hati dah macam apaa. kalah aku orang lari marathon semualah!!
berdebar sangat, lagi time nak serah borang dekat kaunter, jari aku....
gila betol. memang lutut pun goyah, hati pun dah lain perut apatah lagi kan..
so i called mom. nasib baik dia angkat, untuk chill kan hati aku yang gundah-gulana nih i have to
lepas dengar mama pesan bagi semangat semua, okay hilang sikit nervous nya
baru jeh habis cakap dengan mama, giliran aku dah bermulaa, walawehh! time tuh aku cakap... memang debar gilaaa! dahlah kene buat on the road dulu
sampai kat luar ingat kene tunggu lagi rupanya tak, terus jeh buat. dup dup dup dup!
itu  jeh yang aku dengar.
so, aku masuk bagi salam senyum semua, aku tak tanya nama apa .... berdebar sangat!
aku check cermin gear semualah yg patut buat kan, tapi satu jeh masalah, aku tak pernah cuba try viva!!
dalam hati dah nangis kenapa viva!!!!!
sebelum nak start, aku ketuk dada "ain boleh!"
JPJ tuh jeling pelik jeh. oh lupa! kerek siall JPJ nih =.=
mula start memang dah smooth gilaaa, memang semuanya okay takda apa pun.
start sampai dekat traffic light kete buat hal. adoiyai~
mati pulakk!!!
aku ingat aku masuk gear 1, termasuk gear 3. aku manalah tahu! tak rasaa!! tetiba jeh kene sound
 
JPJ: awak jangan nak spoilt mood pagi-pagi saya nak fail kan budak
 
aku : *muka kesian* saya minta maaf, saya tak biasa dengan viva
 
JPJ: *nada geram* maaf jeh tak cukup. awak ingat hanya dengan maaf boleh selesaikan semua keh? ishh, pagi jumaat nih buat hal pulak.
 
dukk!! bangang sentap gilaa dia cakap camtuh, mak aihh~
kerek kerek kerek
dalam hati aku .. "aku fail"
 
so aku bwk mcm biasa tapi aku dengar dia tanda "zapp! zapp! zapp!"
bunyi mcm nak tikam aku jeh, dalam hati duk mengucap "ya Allah tenangkan hati dia Ya Allah, permudahkanlah urusan ku pada harinih"
okay, korang bayangkan jehlaa.
sepanjang jalan aku nampak kereta latihan berhenti tepi jalan, and JPJ tukar seat dengan budak yang ambil test
kalau boleh aku tak nak pandang langsung tapi apakah daya, aku harus melihat kene fokuss!
huhh~
sampai dekat metro academy barulah aku lepaskan lelah. huhh~
nasib baik lah dah sampai.
bunyi "zapp! zapp!"
sah aku fail! fail fail!
sekali dia suruh sain, aku pun sainlah. tak tengok pun berapa aku dpt sebabnya aku tahu gerenti fail then "tapp!"
dia cop apa tah. aku keluar cakap mintak maaf pasal tadi buat muka kesian.. aku kan pandai bab muka kesian nih.. hahahahaha :D
bagi salam, mintak maaf lagi ucap terima kasih *muka kesian*
hahahaahahaha.
tak tengok pun surat cinta dari JPJ tuh sebab hati aku dapat merasakan aku fail. dengan langkah yang slow-mo aku jalan pi dekat kak aisyah, dia cakap tahniah! aku buat muka. gila? aku fail kot.
dia ketuk kepala, "lulus lah dik oi!"
hahhh!!! aku lulus? ohyehhh!! time tuh rasa nak loncat-loncat menari sekeliling sebab aku lulus. muahahahahahaha
yelahh! sanggup keh nak berdepan dengan JPJ lagi? tak akan!
aku rileks kejap tak sampai 5 minit aku kene kat dalam litar pulak
time nih happy gila! yelah! kancil!
hahahahahhaha
mula-mula bukit, berdebar jugak aku. dah nak dekat last class barulah aku faham macam mana nak naik bukit, 3 pointers semua. baru aku faham... last class pulak tuhh
lepas! muahahahahaahaha. semuanya berjalan dengan lancar!! memang smooth gilaa lah!
mula-mula cuak jugak nampak kawan aku thiviya kereta termati! dalam hati jangan lah kereta aku mati. alhamdulillah! tak.
parking okay
3 pointer! aku ingat dah tak lepas! kak siti aka cikgu
dah risau time aku nak pi 3 pointers. dia risau sebab 3 pointers memang aku lemah sangat.
hahahahahahhahaha
aku pun risau
tapi aku dapat cantik punyaa!
heh heh :D
sooooo
aku dah dapat lesen P
tapi next week lah!
this week belajar naik auto
dapat lesen aku apa lagii... heh heh heh :3
happy jeh dapat lesen
lesen kot
hahaha
ohya! aku nak berterima kasih dekat semua terutamanya mama ngn papa yg support payment nih. mueh mueh mueh :3
dan kak siti dgn abg ib yang sabar mengajo aku yang memang tahap sengal sangat
hahaha
and cikgu nasir aka pencen JPJ dalam QTI harituh,
and kawan kawan aku yang wish kan goodluck! ahaa! thanks sangat. pasnih kita merendek?
dan tak lupa juga kak aisyah yang duk bebel ngn aku. haha. dia pun lulus jugak! markah kita org sepesen jeh XD
dan aku akan merinduii semuanyaaaa.
eh dah macam speech kat award ceremony puloks
okay, sampai disini sahaja.
salam :3
 


No comments:

Post a Comment