Saturday, May 19, 2012

bahana demam denggi

hello :)
akward moments.. dh lama tak update blog so rasa agakk lain kekok mungkin? hmm, seperti yg ditulis tajuk di atas. disini, saya ingin menceritakan bahananya demam denggi kepada budak sekolah tak kira laa tadika keh sekolah rendah ke menengah ke, yang pasti ianya akan membawa padah lagi lagi pada bulan may yg sibuk dengan peperiksaan pertengahan tahun. woah woah stop kejap. rasa nak mampuihh aku citer ginii, tak cooooool siot. okay, korang nak tahu. aku kene DEMAM DENGGI . caya dok? aku pun dop cayoo aku kenoo, terkezut takut sedih semua perasaan bercampur aduk menjadi satu. ya Allah, takotnya aku tak tahu nak terangkan macam mana, masa tuh dh terpikir family aku kawan aku sekolah aku. masa demam tuh memang aku sedih sangat, makan takyah cakap laaa memang tak sentuh apa pun makanan, minum jeh. masa tuh aku tak sedar lagi aku denggi, time aku tahu aku denggi masa aku check darah kat hospital and diaorg call kata aku kene pergi hospital immediately sebab platelet aku rendah. masa tuh memang jammed gilaa kepala otak aku, terus aku nangis takot. doktor boleh terkejot temperature aku sampai 40, tapi aku baru nak masuk hospital. exam? takyah cakap laa pandang pun aku rasa nak muntah. haha, takdalaaa. aku tak jawab hampir kesemua paper , rasanya satu satunya paper full aku jawab BM tuh jeh laa paper yg aku boleh bertahan yang lain memang goodbye my love, wehhhhhh perit gilaa dok sanaa, sehari duk sana mcm berpuluh tahun aku duduk kat dalam wad tuh, and lengan aku habis semua biru ungu hijau dh mcm lengan apa dh, penangan dari doktor dan nurse yg dikasihi, ewahhhh. aku kene deraaa weh, lebam habis lengann aku. tiap tiap hari amek darah, masuk air, aku rasa setiap 3 jam aku kene tukar botol. then, demam aku pun kebah. alhamdulillah, tapi berita buruknya platelet aku turun dari 100 tinggal 80 jeh, sedihnyaa, masa tuh dh fikir apa laa nak jadi family aku kalau aku takda, then aku fikir kawan kawan aku. apa laa jadi bilaa diaorg besar nanti, agak agak sempat tak aku tgk. teruk kan aku? terus jeh give up mcm tuh jeh tapi mama aku marah aku, dia kata apa cakap mcm org takda agama, ingat Allah, doa tuh penting. sedihnya mama ckp mcm tuh. terus aku sedar lalai rupanya aku ni. time sihat taknak minta tolong dia taknak bersyukur time sakit mengalah kata apalaa nasib aku semua, thanks mama :)
and nowww aku dh fully recovered but aku still kene tahan kat rumah until aku betul betul okay. so alhamdulillah and syukur aku sihat . platelet pun naik but still kene berhati hati. and nasihat untuk korang, jaga persekitaran rumah dengan bersih, kalau tak kita yg start dulu siapa lagi kan? :)

 look, im just standing waiting for my next turn XD
yg nih memang sakit gilaa, biru tahu tak tangan aku, nak angkat pun sakit (T__T)

1 comment: