Tuesday, April 30, 2013

Sebulan bertapa di PLKN Semenyih

Assalamualaikum :)

     Wah wah udah lama tidak meng-update blog yg tidak kurang hebat berhabuk jugak. Seperti yang sedia maklum, aku kene masuk PLKN. Ulang suara! PLKN. kihkihkih. Dan sekarang aku baru balik dari rumah dan entah kenapa aku terlalu excited tengok rumah sendiri dan sekarang tengah nikmati angin sepoi-sepoi bahasa di luar rumah. Ecehh poyonyaa~

     Perkara pertama yang aku nak cerita, hari first day nak hantar naik bus aku dah buat muka tak seronok. Mula-mula kene beratur ikut penempatan kem. Masa tengah daftar tuh aku dapat rasa apa yang aku makan pagi tuh rasa nak keluar kan balik. Dahsyat! gagaga. Lutut waa gegar wooo! Lepas daftar, kene beratur atau dalam erti sebenarnya berbaris mengikut kem masing-masing. Masa tuh ntah macam mana, air mata jatuh. Pergh! Memang ada perasaan nak pergi perang. hahaha. Aku nampak mama tengah lap air mata, seperti telah dijangka kan oleh papa. Aku mesti nangis gila punya dan dan... sememangnya betul, aku menangis cakap "please amek kakak nanti. taknak pergi! nak balik! " sepanjang perjalanan nangis and kebetulan aku jumpa kawan baru so feeling dah okay sikit sebab jumpa kawan baru. hahaha.

   Next, setibanya aku dekat kem tuh. Pergh! Panas tahap gaban bhai! Memang first day muka aku dh belak. Memang panas panas sangat. Angin lembut ada tapi bahang panas tuh. Amboi! Menyampah! hahaha. Dah la mula-mula sampai kene marah. Cis! kurang asam jawo!

  Jadi bermulalah hidupku di KEMSIS. kuangkuang. Tempat dia, hmm not bad yang spoilt sikit. Tak sikit lah! Banyak sangat! Jiran sebelah tokei sampah. Korang ado?? hahaha. Kilang sampah kot! Sebelah-menyebelah memang hari-hari dapat perfume freeeee. OH! lupa suatu perkara. Saya wirawati Charlie BP604 . walaweh! Aku wirawati taw! Jaga-jaga sikit aku pang terabur gigi teruss. hahahaha. OH! lupa nak cerita panjang lebar lagi! Rumah I atas bukit youuuu. Dah macam puteri gunung ledang aku rasa. Nak naik kene panjat tangga escalaturr tak bergerak. gedebakgedebukgedebakgedebuk. Campur bukit curam lagi. Walaweh! Kacang goreng sangat lah! Memang sure sure korang pengsan atas tangga, then monyet kidnapped uolls. hahaha. Kay, lawak keh? lol.

   Bila bercakap tentang kem, mesti orang akan tanya "Makanan dia sedap tak??" weh! sedap gilaaa babi, siap sedia kan steak lagi kot. 6 kali sehari makan, dekat rumah sekali sehari jeh, sini... kau makan dan makan jeh kerjanya. Dan perkenalan ku pada chesseburgorr(biskut marie) . Mula-mula aku datang, pergh! Poyo gilaa kot! Makan selalu membazir, buang! Protes la kononnya. Sekali malam, serbu maggi! Mengong gilaaa. Sekarang dah tak, even ikan dia keras bila baling dekat dinding, dinding pun boleh retak seribu. Aku tetap licinkan tray aku tuh. Cewahh! Poyoo!

   Bercakap tentang kem, aku tak mentioned lagi nama jurulatih dekat situh. Hmm, aku dapat Cikgu Leha, Cikgu Nora, Cikgu Mila and Cikgu Nurul. OH! Lupa daddy I ! Cikgu Damak. hahaha. OH tidak lupa juga cikgu kawe hok sore tuh! Cikgu Shah! and and Cikgu Awi! peeewiiit! Rutin seharian aku, hmmmmmmmmmm......
*bangun pagi. Pagi sangat aku bangun. Dalam pukul 0400 gituh.
*lay-out katil
*masuk kelas modul MPK3 and MBK3
*kawad
*poco-poco
*naik dorm
*basuh baju
*prepared barang untuk esok
*tidur
hahhhh. Nampak senang kann? Sebenarnya susahhh sangat! Lagi-lagi yang kaki tidur melantak macam aku nih, hahaha. Nak bangunnya punya lah susah tapi demi waktu aku gagahkan diri juga ke bilik air sebelum kene serbu dengan budak dorm 6. Then, kalau cikgu tiba-tiba pesan suruh bawak turun segala peralatan baju Full Loreng, Baju PT and Baju Kelas, memang pengsan nak bwk turun naik nanti. Penat satu hal! Mengantuk satu hal lagi.

   Sekarang! Topik yang ditunggu-tunggu oleh aku sendiri. wakakaka. Mamat-mamat. OH! maaf maaf. Wira-wira dekat sini mula-mula sampai semua muka kacak lagi bergaya tapi setelah dibotakkan kekacakan pudar sedikit demi sedikit. heh heh. Kacak, tapi kesian jadi abang botak. Jangan main-main diaorang ada tepuk-tepuk abang botak taw. Bergaya gituhh! hahahahaha.
 

  Dan yang terakhir, aku jumpa kawan-kawan baru Leena aka Tanuja memang awesomeness gilaa kawan dengan diaa!! Kelakar! and Paha aka Farha comel. Cunn gilaa doo, mata macam anak patung. Macam Neelofa! Farah aka Jawo dia cakap comel and kelakar sebab ada slang jawo dia. haahaha. And tak lupa juga dengan budak-budak Charlieeee. gigigi. Lagi-lagi BP6 yang gilaa tahap gaban, hahahaha. Hmmm, aku belum masuk hutan lagi and aku belum pegang M16 sebab kelas baru jeh habis semalam. So, yeah! aku dekat rumah sekarang! jangan Jealous uollsss XD

Wassalam

  

No comments:

Post a Comment